Hlavné jedlá bez mäsa · Obed so sebou

HRACHOVÁ KAŠA

Nechce sa vám v tejto zime ani nos vystrčiť von? Varte zo zásob ako ja 🙂 Lekári tvrdia, že by sme mali viac konzumovať strukoviny. Obsahujú veľa zdraviuprospešných látok, sú lokálne, zasýtia a aj ich cena je taktiež celkom priaznivá. Presne na to som myslela, keď som chcela ísť na nákup, no v týchto mrazoch mi nenaštartovalo auto…  Takže keď nemáte doma „nič“ pod zub a snažíte sa čo to vymyslieť na rýchly obed, či večeru, toto by mohla byť tá správna voľba. 
DSCF1246

Potrebujeme (pre 4 osoby):

1 cibuľu

1 šálku suchého hrachu

1 šálku (a podľa potreby aj viac) vody alebo vývaru

soľ

korenie

štipka majoránky

maslo alebo olej na restovanie

Ako príloha:

vajce, prípadne slaninka, čerstvý chlieb.

DSCF1247

Ak máme chvíľku čas, hrach si vopred namočíme, ak nie, nič sa nedeje. Cibuľu ošúpeme, nakrájame na drobno a orestujeme na oleji. Potom pridáme prepláchnutý hrach, orestujeme a podlejeme potrebným množstvom vody. Dusíme/varíme, kým nie je hrach mäkký. Až potom osolíme, okoreníme, pridáme štipku v dlaniach rozotretej majoránky a premiešame. Netreba zahusťovať múkou, stačí, ak ponorným mixérom časť uvareného hrachu rozmixujeme. Zamiešame, prípadne zmixujeme do požadovanej konzistencie a premiešame. Ochutnáme a prípadne ešte ochutíme.
DSCF1250

Servírujeme s vajíčkom a slaninkou.DSCF1255

Pre fitness verziu slaninku vynechajte 🙂DSCF1257

Pridaj komentár